Modernizacija i elektrifikacija željezničke pruge Zaprešić – Zabok

20/07/2018

Končar KET ugovorio je isporuku opreme i izvršenje radova potrebnih za izgradnju elektroenergetskog, prometno-upravljačkog i signalno-sigurnosnog te telekomunikacijskog infrastrukturnog podsustava željezničke pruge na dionici Zaprešić – Zabok

U sklopu projekta HŽ Infrastrukture o modernizaciji i elektrifikaciji željezničke pruge na dionici Zaprešić – Zabok, KONČAR – Inženjering za energetiku i transport (KET) ugovorio je isporuku opreme i izvršenje radova potrebnih za izgradnju elektroenergetskog, prometno-upravljačkog i signalno-sigurnosnog te telekomunikacijskog infrastrukturnog podsustava.

Ukupna vrijednost projekta je gotovo 531 milijun kuna, a sufinanciran je sa 85 posto iz EU fondova, dok će 15 posto vrijednosti projekta biti financirano iz nacionalnih sredstava. Vrijednost dijela projekta koje je KET ugovorio veća je od 90 milijuna kuna.

Početak radova planira se tijekom ljeta ove godine i trajat će 36 mjeseci od datuma početka radova.

Rekonstrukcijom dionice povećat će se razina sigurnosti i učinkovitosti putničkog i teretnog prijevoza te omogućiti njezino cjelovito uključivanje u sustav prigradske željeznice na širem području grada Zagreba.

Dionica Zaprešić – Zabok jedna je od najprometnijih dionica kojom se mjesečno, u prosjeku, preveze oko 100 tisuća putnika. Riječ je o dionici dugoj gotovo 24 km na regionalnoj pruzi Zaprešić – Čakovec. Po završetku modernizacije vlakovi će moći prometovati brzinom do 120 km/h pa će se vrijeme putničkih vlakova skratiti za oko 30 posto, a brzih vlakova za oko 50 posto.

Projekt obuhvaća elektrifikaciju pruge, izgradnju postrojenja za sekcioniranje kontaktne mreže Zaprešić, ugradnju sustava električnog grijanja skretnica te rekonstrukcija sedam kolodvora i stajališta koji će biti opremljeni sustavima videonadzora, kao i vizualnog i audio obavještavanja putnika. Ugradit će se i novi signalno-sigurnosni te telekomunikacijski uređaji, kao i uređaji daljinskog upravljanja prometom i postrojenjima.

U sklopu projekta, 15 željezničko-cestovnih prijelaza bit će osigurano modernim KONČAREVIM uređajem osiguranja željezničko-cestovnog prijelaza KLC3 koji je u skladu sa CENELEC normama (SIL4), što je garancija zahtijevane visoke razine sigurnosti.

Važno je napomenuti da je ovaj projekt iznimne složenosti jer zahtijeva vrlo dobru usklađenost izvođača radova čiji se poslovi moraju odvijati u jednom dijelu i uz redovan promet vlakova. U konačnici potrebno je predati investitoru na korištenje objedinjene i funkcionalne sve infrastrukturne podsustave.

Da je KET sposoban izvesti ovakve složene zadatke, govori i uspješno završen projekt Izmjene Sistema Električne Vuče (ISEV) na dionici željezničke pruge Moravice – Rijeka – Šapjane.